Listing 1 - 10 of 16 << page
of 2
>>
Sort by

Book
Marketing voor non-profitorganisaties : oog voor de doelgroep
Authors: ---
ISBN: 9789031352456 Year: 2010 Publisher: Houten Bohn Stafleu Van Loghum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het werk behandelt de volledige marketingcyclus van analyse tot en met operationeel plan. De theorie en de modellen worden vanuit het perspectief van de non-profitsector uitgelegd en toegepast. Dit boek is rijkelijk voorzien van actuele voorbeelden. Non-profitorganisaties moeten voortdurend inspelen op veranderende wensen, problemen en verlangens van hun doelgroep en stakeholders. Zij moeten vaak samenwerken met collegas en toch onderscheidend zijn ten opzichte van die collega's. Zij houden rekening met de wensen en eisen van financiers en oriënteren zich blijvend op nieuwe en andere geldstromen. In deze dynamische omgeving wordt marketing steeds belangrijker. Niet zozeer als methode voor de dienstenontwikkeling of een incidentele analyse, maar als leidend principe voor de hele organisatie. Het boek bestaat uit drie delen. Het eerste deel beschrijft marketing als methode om na te denken over strategieontwikkeling. In het tweede deel wordt stap voor stap uitgelegd hoe je van analyse via probleemstelling tot een operationeel plan komt. Het derde deel - de plaats van denkwerk - bevat de informatie die nodig is om een SWOT-analyse uit te voeren en marktonderzoek te doen


Multi
De non-profitsector in België : socio-economisch overzicht.
Author:
ISBN: 9051303793 9789051303797 Year: 2001 Publisher: Brussel Koning Boudewijnstichting


Book
Les postes, l'Europe et le service universel.
Author:
ISBN: 2909456064 9782909456065 Year: 1994 Volume: 16 Publisher: Paris Institut de Recherche d'Etudes et de Prospective Postales (IREPP)


Book
Stemmen- en zetelprofijt in de non-profit ? : Vergelijkende analyse sociale verkiezingen 1987-1991 voor de profit- en non-profitsectoren
Authors: ---
ISBN: 908008462X Year: 1992 Volume: vol 3 Publisher: Leuven Steunpunt Werkgelegenheid, Arbeid, Vorming


Book
L'avenir du non-marchand : services publics et associations face au marché global
Author:
ISBN: 2870033273 9782870033272 Year: 1996 Volume: *19 Publisher: Bruxelles Vie ouvrière


Book
Le secteur non marchand au coeur du changement
Authors: --- ---
ISBN: 9782870036884 2870036884 Year: 2016 Publisher: Mons: Couleur livres,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Secteur non marchand, milieux associatifs, organismes communautaires, autant de mondes pratiques se recouvrant en tout ou en partie. Ces dernières années, ils sont le lieu de transformations en profondeur, principalement sous l'effet d'un triple processus: l'émergence de nouveaux métiers du social entrant en tension avec les métiers "traditionnels", leur progressive "salarisation" et l'apparition de nouvelles figures de l'usager. Cet ouvrage a pour but de mettre en évidence les problématiques et spécificités que connaissent le secteur non marchand, ses professionnels et ses usagers; cela dans une perspective pluridisciplinaire et internationale.

Listing 1 - 10 of 16 << page
of 2
>>
Sort by